|
Návrh zajištění hlubokého zářezu
Štainerová, Lenka ; Boštík, Jiří (oponent) ; Glisníková, Věra (vedoucí práce)
Cílem práce je navrhnout ekonomické a hlavně bezpečné zajištění hlubokého zářezu, a to jak ve fázi výstavby, tak po celou dobu užívání stavby. V první, rešeržní části diplomové práce bude přiblížena problematika území výstavby z inženýrskogeologického hlediska. Druhá část pak bude obsahovat geotechnický výpočet konstrukce. Ve třetí části budou navrženy bezpečnostní doporučení ve smyslu geotechnického monitoringu.
|
|
Faktory ovlivňující stabilitu svahů
Slováková, Kristýna ; Glisníková, Věra (oponent) ; Boštík, Jiří (vedoucí práce)
Úkolem bakalářské práce s názvem „Faktory ovlivňující stabilitu svahů je rešerše zabývající se příčinami svahových pohybů, jejich klasifikací, přístupy k řešení stability svahů a možnými sanačními opatřeními. V rámci praktické části jsou tyto znalosti použity pro analýzu nestability svahu v Kyjově-Netčicích.
|
|
Londýnské oko
Hušek, Martin ; Hradil, Petr (oponent) ; Zídek, Rostislav (vedoucí práce)
Předmětem diplomové práce je provedení statické analýzy konstrukce Londýnského oka. V prvních kapitolách se práce zabývá přehledem realizovaných konstrukcí typu Ferrisova kola. Hlavní část práce spočívá v analyzování samotné konstrukce Londýnského oka. Konkrétně jsou popsány analýzy odezvy, analýzy citlivosti, analýzy mezních stavů únosnosti a použitelnosti, analýzy napjatosti, analýzy únavového namáhání a analýzy životnosti. Práce mimo statických analýz popisuje i návrh dynamických pohlcovačů kmitání. V závěrečných kapitolách jsou zhodnocovány výsledky jednotlivých analýz.
|
| |
| |
| |
|
Čtyřválcový zážehový motor s vypínáním válců
Steigl, Vladimír ; Kučera, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Cílem diplomové práce je návrh konfigurace a vyvážení klikového hřídele čtyřválcového zážehového motoru. Práce vyšetřuje kinematiku, dynamiku a možné způsoby vyvážení setrvačných sil a momentů rotujících a posuvných částí centrického klikového mechanismu. Následně je dle předloženého výkresu navržen 3D CAD model. Ten je převeden do náhradní torzní soustavy, ze které vycházejí výpočty vlastních a vynucených torzních kmitů. Navržený 3D CAD model je poté prostorově vysíťován v MKP softwaru Ansys Workbench a upraven (okrajové podmínky, atd.) v MKP softwaru Ansys Mechanical APDL, tak aby mohl být podroben výpočtu dle zvolené metody LSA. Z vybraných výsledků metody LSA je vypočítán koeficient bezpečnosti klikového hřídele vůči únavovému poškození.
|
|
Ojnice plynového vidlicového šestnáctiválce
Laštovica, Karel ; Ramík, Pavel (oponent) ; Píštěk, Václav (vedoucí práce)
Diplomová práce se zabývá návrhem ojnice stacionárního motoru, její napěťovou analýzou a stanovením bezpečnosti. Práce je rozdělena na několik částí. Na začátku je krátká rešerše konstrukce ojnic a popis motoru. Poté jsou stanoveny hlavní rozměry pístní skupiny a ojnice a je vytvořen její 3D model. Dále jsou vypočítány síly v klikovém mechanismu působící na ojnici. Následující část se zabývá napěťovou analýzou vytvořeného modelu pomoci MKP a ze získaných hodnot napětí je ve vybraných místech ojnice stanovena bezpečnost k mezi únavy. V závěru jsou shrnuty dosažené výsledky z analýzy napětí a ze stanovené míry bezpečnosti.
|
|
Výpočet stability svahů hrází malých vodních nádrží
Hajda, Jindřich ; Hodák,, Jiří (oponent) ; Říha, Jaromír (vedoucí práce)
V České republice existuje asi 20 000 malých vodních nádrží. Jedná se o velké množství především rybníků, či malých retenčních nádrží, které nás chrání proti povodním. O hrázích těchto nádrží toho nevíme mnoho. Co se týká stability tělesa hráze, nynější norma ČSN 75 2410 předepisuje především sklony návodních a vzdušních svahů pro jednotlivé materiály, či nutný výpočet stability od 6m výšky hráze. Mnohé z těchto hrází jsou však stabilní i navzdory tomu, že nesplňují nároky předepsané normou, jelikož byly postaveny dávno předtím, než byla nějaká norma vůbec vydána. Tato práce se zabývá určením rezervy stupně bezpečnosti pro parametrické studie pěti homogenních a tří nehomogenních hrází. Výpočet byl proveden pomocí metody redukce parametrů smykové pevnosti programem Plaxis 2D. Výpočet stupně bezpečnosti bude proveden celkem pro 4 typické zatěžovací stavy.
|
| |